Τι προκαλεί στον οργανισμό η ανεπάρκεια Βιταμίνης D

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής με την πολύωρη παραμονή στους κλειστούς χώρους για τους ενήλικες και τη συνεχή ενασχόληση με τις ηλεκτρονικές συσκευές για τα παιδιά, έχει ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό να έχει ανεπαρκή επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό του.

Η έλλειψη Βιταμίνης D αποτελεί πρόβλημα δημόσιας υγείας, καθώς μακροπρόθεσμα αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης διάφορων σοβαρών παθήσεων.



Δείτε κάποια σημάδια, που ίσως δείχνουν ότι έχετε ανεπάρκεια βιταμίνης D:

Συχνές λοιμώξεις

Η βιταμίνη D είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος. Χωρίς επαρκείς ποσότητες, τα κύτταρα του ανοσοποιητικού δεν λειτουργούν αποτελεσματικά αφήνοντάς μας έκθετους σε λοιμώξεις.


Μόνιμη κούραση

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για τη μετατροπή της τροφής σε ενέργεια. Αν νιώθετε μονίμως κουρασμένοι, μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν αφομοιώνετε τα θρεπτικά συστατικά των τροφών και ότι η ικανότητα των κυττάρων του σώματός σας να παράγει ενέργεια από τις τροφές μειώνεται λόγω της έλλειψης βιταμίνης D.

Έχετε κατάθλιψη - ειδικά το χειμώνα

Η βιταμίνη D παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση υγιών επιπέδων σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Πρόκειται για νευροδιαβιβαστή που είναι απαραίτητος στη ρύθμιση της διάθεσης και η έλλειψή του έχει συσχετιστεί με την κατάθλιψη.

Πόνοι στις αρθρώσεις / Αδύναμα οστά

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για τη ρύθμιση των επιπέδων ασβεστίου και φωσφορικών αλάτων στο σώμα, γι’ αυτό παίζει βασικό ρόλο στη λειτουργία των αρθρώσεων, των μυών και των δοντιών. Τα κατάλληλα επίπεδα βοηθούν στην απομάκρυνση του κινδύνου οστεοπόρωσης.

Η έλλειψη βιταμίνης D αυξάνει τον κίνδυνο καταγμάτων. Μελέτη του 2014 έδειξε η ανεπάρκεια βιταμίνης D στους άνω των 50 ετών, αυξάνει τον κίνδυνο για πόνους στις αρθρώσεις των ισχίων και των γονάτων. Ο πόνος επιδεινώνεται εάν η ανεπάρκεια δεν αντιμετωπιστεί με συμπληρώματα.


Πώς θα πάρετε την απαραίτητη βιταμίνη D

Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να έχουν επαρκή επίπεδα βιταμίνης D αν εκτίθενται σε ηλιακό φως περίπου 20 λεπτά την ημέρα με ακάλυπτα τα χέρια ή τα κάτω άκρα και χωρίς αντηλιακό από τα τέλη Μαρτίου ή τις αρχές Απριλίου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, τις ώρες 11πμ. έως 3μμ.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D είναι τα λιπαρά ψάρια (σολομός, σκουμπρί, τόνος), οι κρόκοι των αυγών, το τυρί, το συκώτι και τρόφιμα εμπλουτισμένα με βιταμίνη D, όπως ορισμένα δημητριακά και γαλακτοκομικά προϊόντα.