11+1 τροφές για ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού!

Τρώγοντας συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά και τροφές, θωρακίζουμε τον οργανισμό μας απέναντι στις ιώσεις και τα κρυολογήματα που μας απειλούν αυτή την εποχή.

Πιο κάτω οι 12 τροφές που θα μας βοηθήσουν να τονώσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα:



Λεμόνια και
limes

Όλοι γνωρίζουμε ότι η βιταμίνη C είναι χρήσιμη για την τόνωση του ανοσοποιητικού, αλλά ξέρατε ότι τα λεμόνια και τα limes περιέχουν πολυφαινόλες που τα καθιστούν ακόμα πιο αποτελεσματικά και χρήσιμα;
Προσθέτοντας φέτες λεμονιού ή lime στο νερό μας ή στα λαχανικά μας και τις σαλάτες μας θα υποστηρίξουν το ανοσοποιητικό μας.



Σκόρδο

Το σκόρδο έχει φυσικές αντιβακτηριδιακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, βοηθώντας να αποφεύγουμε ασθένειες λοιμώξεις. 



Μαϊντανός

O μαϊντανός, αυτό το αρωματικό βότανο - περιέχει ‘κουμαρίνη’, όπου ενισχύει τη δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων. Ένα dressing σαλάτας με συνδυασμό από φρέσκο χυμό λεμονιού, ψιλοκομμένο μαϊντανό και μια σκελίδα σκόρδο, θα κάνει καλό!

Μανιτάρια

Τα μανιτάρια είναι ακόμη μια ενδιαφέρον ‘υπερ-τροφή’ επειδή - όπως κι εμείς - συνθέτουν βιταμίνη Δ όταν είναι εκτεθειμένα στον ήλιο. Επομένως, τα άγρια μανιτάρια που καλλιεργούνται κάτω από το φως του ήλιου, είναι φυτική πηγή βιταμίνης Δ, η οποία υποστηρίζει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.



Πιπεριές

Οι χρωματιστές πιπεριές περιέχουν πολλές βιταμίνες Α, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση των βλεννογόνων φραγμών του σώματός μας!



Πιπερόριζα

Το τζίντζερ όχι μόνο λειτουργεί ως φυσικό αποσυμφορητικό αλλά καταπραΰνει και την πέψη. Ιδανικό για βήχα, κρυολογήματα και στομαχικό.



Τσίλι

Τα φρέσκα κόκκινα και πράσινα τσίλι είναι απίστευτα ενισχυτικά για την υγεία. Περιέχουν βιταμίνη Α και C (θρεπτικά συστατικά που μπορούν να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα) και καψαϊκίνη, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή της συμφόρησης και του φλέγματος.



Φιλικά Βακτήρια

Φιλικά βακτηρίδια μπορούμε να πάρουμε με την κατανάλωση ενός γιαουρτιού που περιέχει φιλικά βακτηρίδια. Τα γιαούρτια που παρασκευάζονται από κατσικίσιο γάλα είναι ιδιαίτερα υψηλά σε αυτά. Όποια και αν είναι η επιλογή, το ανοσοποιητικό σύστημα θα επωφεληθεί από την αύξηση των φιλικών βακτηρίων.


Κολοκύθα και ηλιόσπορος
Αυτές οι τροφές συμβάλλουν στην αύξηση των επιπέδων ψευδαργύρου, οι οποίες μπορούν να μας βοηθήσουν να αποφύγουμε κρυολογήματα και λοιμώξεις. Κάποια άλλα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ψευδάργυρο είναι το κόκκινο κρέας, τα ψάρια, τα ρεβίθια και τα αυγά.


Κανέλα

Την επόμενη φορά που θα φτιάξεις μια ζεστή σοκολάτα ή ένα φλιτζάνι τσάι, δοκιμάστε να βάλετε λίγη κανέλα. Η κανέλα είναι ιδανική για το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνει την ικανότητα των βακτηριδίων να πολλαπλασιάζονται.



Πορτοκάλια

Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το σώμα σας έχει άφθονη βιταμίνη C καθώς αυτή βοηθά την καταπολέμηση των λοιμώξεων. Η βιταμίνη C δεν μπορεί να αποθηκευτεί από το σώμα μας, έτσι πρέπει να προσπαθήσουμε να ενσωματώσουμε τρόφιμα που είναι πλούσια σε βιταμίνη C κάθε μέρα. Αν δεν είστε οπαδός των πορτοκαλιών τότε μπορείτε να δοκιμάσετε να τρώτε περισσότερες ντομάτες, μπιζέλια και πιπεριές ή να πάρετε ένα συμπλήρωμα βιταμίνης C.


Σολομός

Ο σολομός περιέχει την ουσία ‘ασταξανθίνη’ και είναι αυτή που δίνει το ‘ροζ’ χρώμα στον σολομό. Αυτή η ουσία βοηθά τα κύτταρα του ανοσοποιητικού να λειτουργούν σωστά.